Yağlar Hakkında Bilinmeyen Gerçekler

Yağlar Hakkında Bilinmeyen Gerçekler

Yağlar Hakkında Bilinmeyen Gerçekler

Yemekleri yaptığınız yağlar hakkında bilmedikleriniz canınızı yakabilir. Rehberimizi kullanarak beslenme düzeninize, haliyle sağlınıza fayda sağlayabilirsiniz.

İlk keşfedildiğinde ona "Formül 47" adını vermişlerdi


1960'lı yıllarda ABD'de, yanına patates kızartması ve milkshake alındığında hamburger menüsünün maliyeti 47 sentti. Formül 47 de adını buradan alıyordu. Tam karışımıydı. Sığır yağıyla bitkisel yağların bir karışımıydı.

Parmak patatesleri bu yağla kızarttığınız zaman o kadar lezzetli oluyordu ki. Formül 47'yi ilk kullanan McDonald's lokantası büyüyüp dünyanın en büyük restoran zincirine dönüşecekti.

Günümüzde halk sağlığı uzmanları, her yıl gerçekleşen on binlerce erken ölüm için, hidrojenize yağlarda bulunan trans yağı suçluyor. Geçtiğimiz yıl, Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı'nın yürüttüğü bir araştırma, trans yağlarla beslenmenin, kronik hastalıklara davetiye çıkardığını ve kilo almaya yol açtığını ortaya koydu.

Son yıllarda artan sağlıklı beslenme arayışları neticesinde McDonald's bile kızartmada kullandığı yağların formülünü değiştirdi. Trans yağ içermeyen bitkisel yağ ağırlıklı formüller kullanılmaya başlandı. Sözün özü, yağ deyip geçmemek lazım. McDonald's'ın yaptığı gibi, yanlış yağla pişirirseniz, yiyeceğiniz gıda size bir fayda sağlamadığı gibi sağlığınızı da sabote eder. Bedeninizi korumak için yağların yazılmamış dört kuralını kullanarak kendinize sağlıklı yemekler hazırlamayı öğrenmelisiniz.

Bitkisel yağlara fazla güvenmeyin


Mısırözü ya da soya yağında yüksek miktarda omega-6 bulunur. Bu çoklu doymamış yağlar, balıkta bulunan bol miktarda omega-3 yağ asidiyle harmanlanırsa o kadar da kötü değil. Fakat günlük hızlı beslenme temposunda bu mümkün olmuyor.

"Dünyanın En Sağlıklı 150 Yemeği" kitabının yazarı Dr. Jonny Bowden, "20'ye bir oranda omega-6'ya karşılık omega-3 tüketiyoruz. Vücudumuzu şişirecek fabrikada çok işçi çalışırken, şişliği giderecek fabrika adam bulamıyor" diyor.

Az omega-3 tüketirken buna karşılık çok omega-6 almak, vücutta iltihap birikmesine neden oluyor. Bu da kalp hastalığı, diyabet ve kanser riskini artırıyor. 2008'de Amerika'da Genetik Beslenme ve Sağlık Enstitüsü'nün yaptığı araştırma da bu bulguyu doğruluyor. Bitkisel yağlara tamamen güvenmemek lazım... Başka birçok seçenek var.



 
Askmen Türkiye’yi Takip et!

YORUM

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Mynet.com sorumlu tutulamaz.
   

Çok Okunanlar

Ukraynalı Barbie
Zuckerberg'e Göğüslü Rakip
Pornoculardan İnternet Devine Dava
Seks Gibi
Casus Foto: Porsche Macan
Seksin Yolu Karanlık
Japonlardan Yapay Kalça
İnsanın En Sadık Dostu Peşinde
Erkeklere En İyi Diyet Önerileri
Metroda Kız Nasıl Tavlanır?